Kyoto!!! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu Kyoto!!! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu

Kyoto!!!

Door: Greta

Blijf op de hoogte en volg Greta

25 Maart 2024 | Japan, Kyoto

En dan zijn we alweer zondag! De tijd vliegt en ik heb al zoveel gezien in de eerste week en ik ga nog zoveel meer zien de komende week!!!

Vandaag vertrekken wij om 0900 met de bus vanuit Kurashiki, via Himeji (Kasteel Himeji(姫路城,Himeji-jō het Witte reiger kasteel) naar Kyoto!!!

Na 2 uurtjes, met wat tussenstops, arriveren we bij dit indrukwekkende kasteel. Ja ik blijf het toch zeggen, maar alles is indrukwekkend hier. Himeji Castle is in tegenstelling tot Okoyama Castle wel in originele staat gebleven.

Hier mochten we 3 uren rondlopen en het kasteel beklimmen en naderhand nog een bezoekje brengen aan de tuin Koko-en.

De 3 uren waren ook wel nodig, het was zo immens groot. Helaas waren nog niet alle blossom trees in bloei, want dan was het een heel ander gezicht geweest. Maar desondanks was het nog steeds prachtig. En je kunt je dan ook vast wel voorstellen dat als je wel 1 blossom tree in bloei ziet dat elke toerist daarop duikt. Ja ik dus ook hahahah. Wat een mooi plaatje opleverde.

Het is onmogelijk om jullie echt een indruk op afstand te geven, maar ik hoop met het lezen van mijn blogs dat het tot nu toe ook maar een klein beetje is gelukt.

Na het bekijken van het kasteel was het tijd voor de tuin Koko-en. Ik heb nog nooit zo iets moois gezien. Watervalletjes, bruggetjes, stapstenen en ga zo maar door. Wat is de natuur toch prachtig en die Japanners weten echt wel hoe ze mooie tuinen kunnen maken.

Na een wandeling door de tuin, zijn we rond 1400 vertrokken naar Kyoto.

Eindelijk!

Van Xavier mocht ik op reis naar Japan, maar alleen als ik naar de Zelda (Nintendo) winkel ging om voor hem iets mee te nemen. Xavier is zo fan van Zelda, hij heeft beide games Breath of the wild en Tears of the Kingdom zelfs al uitgespeeld. En zo mag hij ook graag zich verkleden als Link.

Fusajiro Yamauchi is de bedenker achter Nintendo en zo vind je dan ook het hoofdkantoor van Nintendo in Kyoto. Ik had zelf al even gekeken naar de Nintendo Store, waar ik deze kon vinden en laat nou net afgelopen oktober er 1 geopend zijn in Kyoto.

Bij aankomst in Kyoto 1700 wilde ik dan ook gelijk naar de Nintendo Store (23min wandelen vanaf ons hotel) om te kijken of ze wel iets van Zelda te koop hadden, want anders moest ik in Tokyo alsnog op zoek. Reisgenootjes Kjell en Esther wilden graag mee. Dus met z'n 3-en gingen we op pad.

Paar km verderop zagen we dan eindelijk DE grote Mario, oftewel de Store was vlakbij. Op de 8e verdieping van een warenhuis, kwamen we met de roltrap de winkel in. OMG!!! Om de hoek van de roltrap was de Zelda afdeling en ze hadden werkelijk van alles. Van sokken tot knuffels, je kon het zo gek niet bedenken. Omdat het in de ochtend was in Nederland kon ik het niet laten om Xavier te videobellen. Wat was het mooi om hem zooooo blij te zien. Een glimlach van oor tot oor. Hij zei tegen z'n papa "Papa als ik daar was zou ik daar de hele dag kunnen blijven". Op zulke momenten als ik hem zo happy zie, mis ik thuis. Bij het schrijven van dit stukje pink ik een traantje weg.

Afijn, na mijn winkelmandje te hebben gevuld, ging ik afrekenen en bedacht ik me ineens "hoe krijg ik alles in mijn rugzak". Maar Xavier had de Gouden Tip! Hij zei " Mama als het niet in je rugzak past, dan koop je toch nog een rugzak, gratis tip" De Schat!!!!

Anyway, missie geslaagd! Op de terugweg hebben Kjell, Esther en ik nog heerlijk gegeten bij een kleine toko. Ik nam de Spicy Meat Tanmen, een schaal gevuld met noodles, kool, vlees en wat ander groenten. Ook hier was het eten weer heerlijk.

Op de hotelkamer nog even door mijn foto's gescrolled en toen was het tijd om te gaan slapen, want morgen...

... staat er weer een hoop op de planning.


  • 25 Maart 2024 - 18:50

    Margareth Kramer :

    Lieve schat zo mooi te lezen dat jij zoooo geniet,,

    en onze kleine schat zal heel heel blij zijn dat mammie weer thuis komt met alle spulletjes van Zelda!

    wil z’n koppie wel even zien, m’n kleine schat ,

    jij ligt vast lekker in dromenland, en morgen maar weer genieten [e-2764]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Greta

Actief sinds 29 Jan. 2024
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 1428

Voorgaande reizen:

17 Maart 2024 - 01 April 2024

Memoirs of Japan

Landen bezocht: