Bamboo Bos, Duizenden Poorten en nog veel meer - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu Bamboo Bos, Duizenden Poorten en nog veel meer - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu

Bamboo Bos, Duizenden Poorten en nog veel meer

Door: Greta

Blijf op de hoogte en volg Greta

27 Maart 2024 | Japan, Kyoto

Een hele dag in Kyoto.

Vandaag gingen we met Yu op tour naar een aantal bezienswaardigheden die ik heel graag wilde zien.

Het Bamboo Bos, de Fushimi Inari Taisha (duizenden rode Torii poorten) en de Toji Tempel.

Dit deden we met de trein en metro. Wat is dat openbaar vervoer toch goed geregeld. Heel overzichtelijk, schoon en alles is op tijd!!!

Wat dan wel weer jammer was, was dat het in de ochtend regende. Echter, in het Bamboo Bos had het ook wel weer wat. Enige nadeel, was de paraplu parade op de foto's :-)

Ach waar maak ik me ook druk, je loopt niet dagelijks in een bos waar Bamboo tot de hemel rijkt. So count your blessings Greta!

De foto geeft denk ik een goede indruk van hoe het was om daar te lopen.

Na een heerlijke Sakura an Latte (zie foto), gingen we op doorreis naar Fushimi Inari Taisha.

Bij aankomst van de Fushimi Inari Taisha (duizenden rode Torii poorten) was het droog! Alsof het zo moest zijn.

In de film Memoirs of a Geisha rent Sayuri door de gang van de rode poorten, dus heel gaaf om daar dan zelf doorheen te lopen. Omdat het hier stikte van de toeristen, ben ik samen met Savannah wat verder de heuvel op gelopen, helaas konden ivm tijd niet helemaal tot de top. We merkte wel dat de toeristen vooral het begin bezochten en wat verder de heuvel op werd het rustiger, wat resulteerde in leuke foto's. Ook dit was weer een adembenemende plek om te bezoeken. Zoveel Torri poorten achter elkaar, geeft echt een bijzonder effect.

Deze kon ik dan ook weer van mijn lijstje afvinken.

Het gekke is, omdat je al zoveel hebt gezien, dat je gewoon vrij snel vergeet wat je allemaal gezien hebt. Dit dagboek maakt dan ook dat ik nu, maar ook over een tijdje weer terug kan gaan naar deze reis en alles op nieuw kan beleven.

Ons laatste stop was de Toji Tempel.

Bij aankomst van de Tempel stond een prachtige reiger ons op te wachten bij de ingang en je zou denken dat als je terugkomt dat ie weg was, maar niets was minder waar.

Elke Tempel hier heeft iets unieks. Ook deze Tempel. Naast de 5 laagse Pagode, kon je in het hoofd gebouw 3 verschillende Buddha's zien. In het midden een grote Buddha van Medicijnen, heelt zieke mensen, omringd door 2 kleinere buddy's, de Bodhisattva van de zon en van de maan.

Het andere gebouw, was het gebouw van de literatuur. Deze stond vol met 1 hele grote Buddha (Buddha van Verlichting) en 20 kleinere Bodhisattva (degenen die de verlichting hebben bereikt maar besloten op aarde te blijven en anderen te begeleiden), Wijsheidskoningen en de Tien Deva-bewakers van het boeddhisme.

Ook vandaag vloog de tijd voorbij, na dit allemaal gezien te hebben was het alweer half 5, tijd om na een korte koffiestop terug naar het hotel te reizen.

Om half 7 hadden we met een aantal van de groep in de lobby afgesproken om vervolgens gezamenlijk te eten en Karaoke te zingen.

Wat een avond!!!!

Het begon alweer hilarisch met dit keer de Korean BBQ en je raad het vast al... ook hier hadden ze geen Engels menu. Dit leverde weer hilarische momenten op. Omdat de groep te groot was, hadden we 2 tafels van 6. Met een vertaal app lukte het ons dit x wel om een menu voor 6 personen te bestellen, de andere tafel daarentegen... een aantal bestelde los iets en 2 wilde een menu voor 2 voor de BBQ. Echter zij kregen ook een menu voor 6!!! Je had hun gezichten eens moeten zien toen er 3 gangen kwamen met vlees voor 6 personen. Wat hebben we weer ontzettend gelachen en dan moest de Karaoke nog beginnen.

Na heerlijk gegeten te hebben gingen we naar de lokale Karaoke Bar. Het grappige hier is dat je een kamer boekt inclusief drinken en je gewoon echt los kon gaan. Iets wat je moet hebben meegemaakt als je in Japan bent. Ik denk dat als je een decibel meter bij elke kamer had staan, dat wij ver boven de rest uit zouden steken qua geluid en valsheid. Met een droge keel en heze stem verlieten we na anderhalf uur de kamer om naar bed te gaan. Morgen wordt een zonnige dag en gaan we naar Nara, maar dat voor morgen!!!

• 27 Maart 2024 - 17:16

Bram:

Door jou mooie verhalen heb ik de reis naar Japan afgezegd…… Het is net of ik er al geweest ben [e-1f44d][e-1f60a]

• 27 Maart 2024 - 21:34

Paulina Okragly:

Lees ik zo makkelijk wat je alles schrijft… het lijkt mij fantastisch wat je er zien… wie weet misschien is dat ook niet jou laatste trip naar Japan?

Ik wacht op je in Polsbroek [e-1f642]

ps: ik had veel gehoord over de treinen en metro’s in Japan. Perfect. [e-1f44c]

• 28 Maart 2024 - 20:15

Margareth Kramer :

Ja idd Bram wij kunnen thuis blijven , wat ook weer een mooi verhaal, je hebt het mooi pop!!

nog ff genieten en wij ook van de mooie verhalen!!

kus kus [e-2764]️