Memoirs of Japan - Reisverslag uit Polsbroek, Nederland van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu Memoirs of Japan - Reisverslag uit Polsbroek, Nederland van Greta Rinsma - WaarBenJij.nu

Memoirs of Japan

Door: Greta

Blijf op de hoogte en volg Greta

29 Januari 2024 | Nederland, Polsbroek

Het begon allemaal een aantal jaren geleden....

Op de bank voor de buis met de film ' Memoirs of a Geisha' in de DVD - speler.

Een film van 145 minuten, waarbij elke minuut geen verloren minuut bleek te zijn. Wat een prachtige film, met een mooi verhaal, mooie scene's, je waant je echt even in het leven van een Geisha in Japan.

Vanaf dat moment ben ik geïnspireerd geraakt door Japan, de mooie natuur (Sakura bomen) en het leven van Geisha's. Altijd heb ik gezegd dat ik Japan wil bezoeken om de Sakura bomen zelf te kunnen bewonderen en mogelijk Geisha's te aanschouwen.

De beste reisperiode voor de Sakura bomen is maart, want dan staan de bomen in bloei.

En laat er nou net in maart een groepsreis van 2 weken nog beschikbaarheid hebben.

Het leuke ook nog is, dat je van te voren al even de groepssamenstelling kan bekijken. Gelukkig zijn het niet allemaal stelletjes, maar reizen er ook mensen alleen net als ik. Het overgrote deel van het gezelschap bestaat uit vrouwen, wat ook wel weer fijn is.

Eerst een optie op de reis, om vervolgens even aan het idee te wennen dat ik mogelijk naar Japan ga en om even alles thuis te regelen.

Mijn kleine aapje Xavier blijft 2 weken bij papa en mijn lieve buurvrouw past op de poesjes.

En dan is het de laatste dag van de optie.

Alles geregeld? Ja! Ok dan, een reden om niet meer te boeken? Nee...

Alle gegevens zijn goed ingevuld? Ja...

En dan, de laatste druk op de knop en mijn reis naar Japan staat dan eindelijk geboekt!

Middels deze pagina neem ik jullie dan ook graag mee op avontuur.

Maar nu eerst aftellen...


  • 04 Februari 2024 - 09:24

    Margareth :

    Mooie lieve dochter ga genieten, en wij Bram en ik genieten mee met de mooie verhalen die je deelt , love you [e-2764]️


  • 04 Februari 2024 - 11:56

    Johan:

    Mooi vooruitzicht!

    Veel indrukken, inzicht in een andere cultuur en ontspanning…

    Geniet van die momenten, dat is geluk!


  • 04 Februari 2024 - 12:21

    Adriaan Rinsma :

    Adriaan:

    Wat een mooi avontuur , genieten van dat mooie land! Heel veel plezier gewenst alvast, wel spannend [e-2764]️


  • 04 Februari 2024 - 13:48

    Jeffrey :

    Gaat een geweldige reis worden! Heel veel plezier alvast [e-1f618]


  • 04 Februari 2024 - 16:36

    Joshua:

    Super meis!!! Heel veel plezier!!! Ik vond Nara in Osaka ook heel bijzonder; mocht je tijd over hebben..


  • 04 Februari 2024 - 19:28

    Paulina:

    Dat is zo top dat ga je dat doen! En in je uppie [e-1f61c]

    Ik kan niet wachten aan je verschalen en foto’s natuurlijk!


  • 13 Februari 2024 - 18:04

    Frank:

    Geweldig Greta, ben ,en was natuurlijk al, super trots op je. Veel filmen en foto's maken. Echt fijn voor je.


  • 25 Februari 2024 - 17:49

    Richard :

    Wauw Greta, zo cool dat je dit doet! Heel benieuwd wat je van Japan vindt.


  • 06 Maart 2024 - 09:06

    Matthijs :

    Dat gaat op en top genieten worden!

    Heel veel plezier en leef in het moment[e-1f60a]

    Alvast een veilige reis!

    #makingmemories

    Liefs Matthijs


  • 18 Maart 2024 - 19:44

    Karin:

    Geniet van je reis. Stoer dat je dit alleen doet. Maak mooie herinneringen. [e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Greta

Actief sinds 29 Jan. 2024
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 1619

Voorgaande reizen:

17 Maart 2024 - 01 April 2024

Memoirs of Japan

Landen bezocht: